خبر ناگهانی و شوکه کننده بود و به سرعت در صدر اخبار نشریات و وبسایت‌های حفاظتی امنیتی دنیا قرار گرفت ; «سامسونگ تکوین به هولدینگ کره ای Hanwha فروخته شد

یعد از رسمی‌شدن قرارداد در اواخر سال ۲۰۱۴, پرسش‌های بسیاری پیرامون آینده این برند معتبر شکل گرفت و با شروع سال ۲۰۱۵ همه منتظر دیدن اولین نتایج این نقل و انتقال بودند.

آیا این پایان برندی بانام سامسونگ تکوین است؟ آیا تجارت ۶۶۰ میلیون دلاری برند نهم مداربسته دنیا در معرض خطر قرار خواهد گرفت؟

وضعیت فروش دوربین‌های مداربسته این شرکت بعد از حذف نام سامسونگ به چه شکل خواهد بود؟

در ادامه با ما همراه باشید تا به واکاوی وضعیت سامسونگ تکوین تحت مالکیت Hanwha بپردازیم..

بر کسی پوشیده نیست که با حذف نام سامسونگ از روی محصولات، درصد زیادی از درآمد و اعتبار آن از بین می‌رود و حتی ممکن است کل کسب و کار کمپانی در سراشیبی سقوط قرار گیرد.

مطمئنا مدیران هولدینگ بزرگی مانند Hanwha و همچنین سامسونگ به این موضوع واقف بوده و موارد لازم را به هنگام قرارداد، لحاظ نموده اند.

بر همین اساس تا اطلاع ثانوی (احتمالا تا سال ۲۰۱۶ و شاید ۲۰۱۷) تغییری در برند «سامسونگ تکوین» روی نخواهد داد و کماکان شاهد حک شدن آرم سامسونگ روی محصولات خواهیم بود.

در واقع هر تغییری در این زمینه باید در نهایت وسواس و به دور از هیاهو و جنجال صورت گیرد، در غیر این صورت هم پول Hanwha به هدر خواهد رفت و هم نتیجه تلاش‌های چندیدن ساله سامسونگ.

مدیران Hanwha در اولین روزهای ۲۰۱۵, دیوید کیم مدیرعامل سامسونگ تکوین را در مقام خود ابقا نمودند و به شرکای جهانی، تامین کنندگان و مشتریان اطمینان دادند که تغییری در سیاست‌های کمپانی صورت نخواهد گرفت.

 

Samsung-Techwin-David-Kim-www.doorbin.info

 

همانگونه که می‌دانید سامسونگ خصوصا پس از عرضه پردازنده‌ها و پلتفرم وایزنت ۳، شرکای بسیاری برای خود دست و پا کرد.

طبیعی است که تمامی‌آنها با نگرانی اخبار سامسونگ را دنبال کرده و منتظر مشخص شدن خط مشی صاحبان جدید کمپانی بودند.

حال با انتشار این خبر و همچنین آمار رو به افزایش فروش در بازارهای ایالات متحده، چین، هند، ایران، اندونزی، عراق و ویتنام، آرامش به شرکا و به تبع آن بازار، بازگشته است.

دیوید کیم پس از ابقا در سمت خود در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران گفت :

از ابتدا نیز قرار نبوده چیزی تغییر کند و اگر قرار به تغییر باشد مطمئنا در جهت پیشرفت خواهد بود.

خبر فروش شرکت برخلاف تصور، انگیزه جدیدی در کارکنان ایجاد کرد و پس از گفتگو با مدیران جدید، اعتماد و آرامش به بدنه مجموعه تزریق شد.

ما به تک تک شرکا اطمینان دادیم که تغییری ایجاد نخواهد شد، آنها را در جریان خط مشی شرکت برای سال ۲۰۱۵ قرار دادیم و نظراتشان را به واحد تحقیق و توسعه محصولات (R&D)، منتقل نمودیم.

در واقع باور ما در سامسونگ تکوین این است که بازی تازه شروع شده است!

آنچه که مسلم است، تصمیمات و توافقات در نقل و انتقال این مجموعه، کاملا محافظه کارانه و معقول صورت گرفته است.

البته به مرور شاهد حذف نام سامسونگ و جایگزینی Hanwha خواهیم بود، شاید هم برند مستقلی بنام «تکوین» متولد شود.

تغییراتی اساسی که به آرامی‌و به دور از هر گونه تنش، از راه خواهند رسید.

 

منبع : دوربین دات اینفو

(به دلیل رعایت بی طرفی و عدم درج مطالب جانب دارانه، از مطالب وبسایت دوربین دات اینفو بدون دخل و تصرف استفاده شده است.)

 

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه CCTVPLUS حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه بوده و فعالیت‌های سایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است.